Podczas naszych zajęć wykorzystujemy zestawy Lego ® Duplo dla dzieci w wieku 3 – 4 lat, Lego® We Do dla dzieci w wieku 5 – 7 lat oraz Lego® Mindstorms dla dzieci w wieku 8 – 13 lat.
Dzieci w wieku 3-4 lat
- uczą się współpracy indywidualnej (dziecko – dziecko) oraz współpracy grupowej
- poznają i utrwalają kolory, wielkości i kształty, uczą się porównywać wielkości (długość, ilość, szerokość, wysokość), klasyfikować je i segregować
- uczą się odwzorowywać powyższe atrybuty na budowanym modelu, uczą się rozróżniać strony – lewa, prawa – zarówno na instrukcji modelu jak i w przestrzeni (np. przesuwamy się w prawo jedno miejsce)
- uczą się panować nad czasem wykonania zadania
- uczą się przestrzegać reguł porządku (rozpakowywać i sprzątać)
Dzieci w wieku 8 – 13 lat
- pobudzają myślenie przestrzenne i konstruktorskie
- rozwijają umiejętności matematyczne
- zaszczepiają pasję do fizyki
- wydłużają czas koncentracji uwagi
- kształtują wytrwałość i cierpliwość w dążeniu do celu
- uczą współpracy zespołowej
- są doskonałe dla dzieci z problemami w lateralizacji, dysleksją, dyskalkulią, a także niechęcią do przedmiotów ścisłych
Dzieci w wieku 5 – 7 lat
- uczą się koncentrować na słowach mówionych (przedstawiona historyjka) i odwzorowywać je w tworzonej konstrukcji
- rozwijają wyobraźnię przestrzenną poprzez planowanie i aranżowanie przestrzeni (budowle, postaci
- ćwiczą koncentrację na wykonywanym zadaniu aż do jego ukończenia, by następnie zaprezentować efekt